Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2020 20:45 - Ако помниш ме...
Автор: lexparsy Категория: Поезия   
Прочетен: 1175 Коментари: 8 Гласове:
18

Последна промяна: 19.04.2020 10:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ако помниш ме..., пак на деца ще приличаме,
а любовта ни ще е луда кат" игрите им,
и боси пак сред пролетни треви ще тичаме,
и с вяра в бъдещето ще са пак мечтите ни!

Ако забравила си..., но на мен" обречена,
на прага се събуй, и към мен" през пролет тичай,
към спомнена мечта, сега за нас наречена!
Аз помня... , в теб се вричах! Ти просто ме обичай!
image
-------
   Бързам да си запиша това стихче, защото ми хрумна спонтанно докато се разхождах...
   Ако ви се струва свежарско, моля не четете през призмата на какво настроение и градска атмосфера ми се заплете в главата!
   За лични дневници ще споделя че в това градче няма много паркове и градинки А даже и в оскъдните не никне и едно цветенце... А аз съм решил да се разхождам на Разпети Петък, сред гробовната мелодика на католически камбани, с по един два удара на пет секунди които си пригласят...
   По улиците има само хора с маски, редящи се на опашка пред магазините, със строга дистанция 2 метра. Заобикалям по другия тротоар, защото все ще се намери някой да ти изкряска истерично, че си коронован терорист!
  ..., Разхождам се, и си мисля... Дали пък и аз не съм Син Божи, че съм заслужил днес това страдание... заоглеждах се, да не дойдат  от новите фарисеи, да ми връчат един кръст да си нося, а аз да ги замлатя с него по главите... :-)))
   Та, намерих си една безцветна градинка, и си я представих заградена с червени ленти, заедно с мене вътре (, повечето са заградени,  заедно с чешмичката  в тях :-), но с градински инструменти... Но и полицаи отвън, че да ме пазят! :-))))
    И си я представих моята градинка, новиз детски смях, вместо камбани! И тогава ми хрумна това стихче, написано почти на ум... :-)

   И Вас така ви съветвам приятели!  Защото вселената на човешкото въображение винаги вярва във възкресението на красивото и любовта, по Божие подобие. Ами аз си го представям като безсмъртното Христово Съзнание, винаги възкръсващо на пролет, заедно с нашите надежди... За това което сме си заслужили като Синове Божии, разбира се... :-))

П. П. После..., Премислено,с детското си въображение, си представих..., след като Христос все, но пак възкръсне, да пита:
   -  Вие помните ли какво ви проповядвах, че страдате и празнувате така дните си заради Мене? Или само се избивате да Ме приписвате на религиозни Вам и Мен" доктрини! А Мене помните ли ме?
image

   Олеййй, дано не ме изгорят заедно с детското ми въображение на кладата!
   А Вас поздравявам с Phil Collins който също пита - Do You Remember?

-------
  "Усмивката на шамана" добавям като реплика на Младен,  която е археологическа находка с предполагаем тракийски произход.
image




Тагове:   ако помниш ме,


Гласувай:
18



1. valeska - ...
18.04.2020 09:08
Как хубаво си се размечтал, Лекс! И не забравяй - всяка мечта може да стане реалност... дори само в мечтите ти. Светли празници за теб и семейството ти!:)
цитирай
2. lexparsy - Разбира се че е хубаво да се размечтаем Вале :-)
18.04.2020 09:31
valeska написа:
Как хубаво си се размечтал, Лекс! И не забравяй - всяка мечта може да стане реалност... дори само в мечтите ти. Светли празници за теб и семейството ти!:)

   Защото в трудни моменти, така не само оцеляваме, но и творим нашата реалност!  Само трябва да го правим не в самосъжаление, а с любов и намерение!
   А негативните мисли правят точно обратното! Затова често използвам "телевизора, " като метафора за вменяване  на страх и предопределеност, с призива "Изгасете гооооо !" :-)))
   Да вярата в мечтите ни става реалност но, не само чрез забавните великденски ритуали...
   Пожелавам и на твоето семейство много позитивни и пролетно реални мечти!
цитирай
3. missana - Много си лиричен тук, Лекс! Поздравление!
18.04.2020 15:22
Всъщност, караш ме да осъзная, че единствената пълноценна почва за поникване на любовта е детското в нас. Няма ли ги момченцето и момиченцето, няма и любов.

Светъл Великден ти пожелавам, Приятелю!
цитирай
4. lexparsy - Лирическото е във всеки от Хората Младен! :-)
19.04.2020 03:05
missana написа:
Много си лиричен тук, Лекс! Поздравление!
Всъщност, караш ме да осъзная, че единствената пълноценна почва за поникване на любовта е детското в нас. Няма ли ги момченцето и момиченцето, няма и любов.

Светъл Великден ти пожелавам, Приятелю!

   Проверяваме си, дали лирическото ни е тук, като че от страх да не би да сме го изгубили.?.. :-)
   Детското ни радва, защото проявата на душевността е чиста и неподправена! Но и ние порасналите имаме избор, дали да я съхраним!
   Хе, асоциирах че източните мъдреци постоянно се държат като деца,,и се усмихват чистосърдечно. Сигурни сме, че е и Христос и религиозните ни светци и мъченици са го правили! А може и за това да са били толкова мразени и страдащи :-)))
   Пожелаваме си да посрещнем възкресението на Христовото ни съзнание, с радостите споделени от семейната трапеза, но и нашите които като него си извоюваме със страдание! Ако си нямаме лирически радости, можем да си спомним поне детски! :-))))
цитирай
5. batogo - !!!:))) Чудесно и истинно, Лекс!
19.04.2020 19:00
Жалко, че повечето Христови семена падат върху асфалта и камъните, или сред бурените, където не могат да поникнат и оцелеят. Но, затова пък, които издържат изпитанието, са благословени! :)
цитирай
6. lexparsy - Радваме че ти хареса и подсъзнателното ми великденско послание Огнян :-)
19.04.2020 20:35
batogo написа:
!!!:))) Чудесно и истинно, Лекс!
Жалко, че повечето Христови семена падат върху асфалта и камъните, или сред бурените, където не могат да поникнат и оцелеят. Но, затова пък, които издържат изпитанието, са благословени! :)

   Преди да очакваме Христос, но и Нему подобния в нас Дух да възкръсне, е нужно поне да си спомним че го има. А най-лесно е чрез чистата му и неопорочена детска проява!
   А като че Христос на нас е оставил отговорността, къде и как да посеем и отглеждаме семената на Духа си, за да дочакат и своята пролет да разцъфнат, припознали същността си. :-) Но и перифразирано..., "да не ги хвърляме на свинете!" :-)))
   Но все повече се досещаме, че Храмът е място за споделяне на личните ни пътища към Христовото Съзнание, и място за познание и вдъхновение, а не....... ,
Ти поне знаеш :-))
   Разчитаме и на твоите винаги вдъхновяващи ни постинги Бат Ого! Да имаш и възКрасени извън карантинни пролетни дни!
цитирай
7. vesever - Ами, прекрасно е, детското ми ха...
21.04.2020 21:40
Ами, прекрасно е, детското ми харесва и на мен!
Честно казано, никак не ми се иска да си представя какъв би бил животът без детското в нас....
Е, виждала съм хора, които са го изгубили и въобще не ми изглеждат добре..
Поздрави и от мен, Лекси!
цитирай
8. lexparsy - Ти си пример за винаги спомня на детска изразност Веси :-)
21.04.2020 22:42
vesever написа:
Ами, прекрасно е, детското ми харесва и на мен!
Честно казано, никак не ми се иска да си представя какъв би бил животът без детското в нас....
Е, виждала съм хора, които са го изгубили и въобще не ми изглеждат добре..
Поздрави и от мен, Лекси!

   А детското всъщност е чистосърдечния ни и неподправен достъп до душевността, но и боравенето ни с нея! А това понякога ни дава пряк достъп до някои така прости житейски истини, които социума ни страховито е ограничил стриктни правила, норми и канони!
   Разбира се че си личат хората изгубили чистата си детска душевна изразност! Куриоза е че същите се подиграват на останалите, но същевременно им завиждат, необяснимо и за себе си защо... :-)))
   :-))) още се усмихвам, защото се сетих, че на сериозните доводи на вечно намръщени, и не помнещи защо хора, аз отвръщам възмутено: - Ама ти уби всичко детско в мене бе!
    Пожелавам ти още, и не повлияни от карантинната депресия детски преживени спомнености! :-) И да ни ги споделяш...!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: lexparsy
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1364930
Постинги: 484
Коментари: 4222
Гласове: 7375